صفحه اصلی / مشاوره و برنامه ریزی کنکور / مقاله‌ی کاظم قلم‌چی: ۲ روش مدیریت زمان در جلسه‌ی آزمون

مقاله‌ی کاظم قلم‌چی: ۲ روش مدیریت زمان در جلسه‌ی آزمون

مقاله‌ی کاظم قلم‌چی: ۲ روش مدیریت زمان در جلسه‌ی آزمونReviewed by مدیر on Aug 24Rating:

۲ روش مدیریت زمان در جلسه‌ی آزمون

برای آن که وقت کم نیاورید ، برای آن که نحوه مدیریت زمان در جلسه آزمون را یاد بگیزید، این دو روش مطمئن را اجرا کنید. این دو روش به شما کمک می کند تا در جلسه کنکور نحوه مدیریت زمان در جلسه آزمون را به خوبی اجرا کنید و در زمان خود صرفه جویی کنید.

مدیریت زمان در جلسه‌ی آزمون

اکنون زمان آن است که چیزهایی را که آموخته اید به خوبی در پاسخ نامه منعکس کنید برای آن که وقت کم نیاورید و برای آن که زمان را به خوبی مدیریت کنید این دو روش را برای مدیریت زمان در کنکور اجرا کنید .این روش ها را با نام های “روش ضربدر ومنفی” ، روش “زمان های نقصانی” و “استراتژی بازگشت” نام گذاری کرده ام .

هر سه ی این روش ها منطق بسیار قوی دارند . قدیمی ترین روش ، روش ضربدر و منفی است که ازهمان اولین سال شروع کار کانون یعنی ۱۳۷۲ به دانش آموزان متفکر و اولیایی که نگران کم آوردن وقت برای فرزندانشان بوده اند آموزش معرفی کرده ام . روش دوم ، روش زمان های نقصانی است.

در ادامه میخوانیم:

این روش تضمین کننده ی اجرای صحیح روش ضربدر ومنفی است . دقت کنید که روش های زمان های نقصانی و ضربدر ومنفی ، مکمل یک دیگر هستند.

روش زمان های نقصانی تضمین کننده ی اجرای صحیح ضربدر و منفی است و از سوی دیگر اگر روش زمان های نقصانی را بدون اجرای روش ضربدرو منفی اجرا کنید نتیجه ای که برای مدیریت زمان می گیرید خیلی کمتر خواهد بود .

نه این که نتیجه ای نمی گیرید بلکه زمان را به طور ناقص مدیریت می کنید . ( در مورد مکمل بودن دو روش پایین تر توضیح داده ام ) . و اما روش استراتژی بازگشت را زمانی می توانید اجرا کنید و حداکثر آموخته های واقعی تان را روی پاسخ برگ منعکس کنیدکه زمان کافی ذخیره کرده باشید

و بتوانید با تسلط و آگاهی به سراغ سوال هایی که در بار اول پاسخ نداده اید برگردید و با یک مهارت فراشناختی که ویژه ی خود شماست تشخیص دهید که کدام درس ها را برای بازگشت در اولویت قرار دهید .

روش ضربدر و منفی:

توصیه می کنم سوال ها را به ترتیب و همان طور که در دفترچه است پاسخ دهید. اما همه ی سوال ها سطح دشواری شان یکسان نیست و تسلط شما هم در همه ی مباحث برابرنیست برخی مباحث را بهتر یاد گرفته اید و دربرخی مباحث تسلط تان کمتر است .

برخی سوال ها هم جدید و ابتکاری هستند ودر لحظات ارشمیدسی در ذهن شما جرقه می زنند و با سماجت پیوسته راه به جایی نمی برید باید از سوال هایی که بلد نیستید و سوال هایی که در آن ها شک دارید و سوال هایی که بلد هستید اما وقت گیر هستند بگذرید .

به دو مهارت نیاز دارید یکی مهارت فراشناختی برای آن که این گونه سوال ها را تشخیص دهید و دوم به مهارت هوش هیجانی برای این که اراده کنید و از این سوال ها بگذرید .

شخصی سازی روش ضربدر ومنفی :

این که تشخیص دهید در کدام درس در سرجلسه تصمیم خواهیدگرفت که چه سوالی را کنار بگذارید و در کدام درس ها از ابتدا و قبل از جلسه ی آزمون تصمیم قطعی برای کنار گذاشتن برخی انواع سوال ها در بار اول دارید.

و این موضوع که کدام انواع سوال ها را در بارنخست کنار بگذارید به مهارت فراشناختی شما و میزان تسلط و نیازهای شما بستگی دارد. هر دانش آموز باید این انواع سوال ها را برای خود تشخیص دهد .

توصیه می کنم در هفته ی پایانی این تصمیم ها را برای خودتان واضح و شفاف کنید . با پدر و مادر خود این تصمیم هایتان را در میان بگذارید با ایشان گفت وگو کنید و دلایلی را که برای هر تصمیم دارید به ایشان بگویید و از مشورت ایشان هم کمک بگیرید وسپس تصمیم های خود را روی کاغذ یادداشت کنید.

کاظم قلم چی

 

 

برای تماس با ما و تهیه دی وی دی های حرف آخر همراه با مشاوره و برنامه ریزی و همچنین دیدن نمونه تدریس های اساتید حرف آخر با شماره ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۹۳ تماس بگیرید. 

شیمی صد

درباره مدیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *